تجزیه و تحلیل و مدلسازی مدیریت زنجیره تامین
امین محمودی؛ فاطمه مجیبیان؛ افروز نوری ثابت
چکیده
محیط بهشدت رقابتی کسبوکار امروز، که با خصوصیاتی چون حاشیهی سود اندک، انتظارات بالای مشتری برای دریافت محصولات با کیفیت بالا و حداقل زمانهای انتظار شناخته میشود، شرکتها را ملزمبه تلاش برای تبدیل محدودیتها به فرصتهای کسب مزیتهای رقابتی از طریق بهینه کردن فرآیندهای کسب وکارشان ساخته است. در چنین ...
بیشتر
محیط بهشدت رقابتی کسبوکار امروز، که با خصوصیاتی چون حاشیهی سود اندک، انتظارات بالای مشتری برای دریافت محصولات با کیفیت بالا و حداقل زمانهای انتظار شناخته میشود، شرکتها را ملزمبه تلاش برای تبدیل محدودیتها به فرصتهای کسب مزیتهای رقابتی از طریق بهینه کردن فرآیندهای کسب وکارشان ساخته است. در چنین شرایطی، انتخاب تامینکنندهی مناسب میتواند نقش کلیدی در کارایی و اثربخشی سازمانها ایفا نموده و تاثیر مستقیمی در کاهش هزینهها، سودآوری و انعطافپذیری یک شرکت داشته باشد. پژوهش حاضر باهدف ارائهی یک مدل انتخاب تامینکنندگان با درنظرگرفتن همزمان دو مسئلهی کنترل موجودی و قیمتگذاری در زنجیرهی تامین ارائه گردیده است. برای ارزیابی صحت مدل و اعتبار آن از دادههای واقعی شرکت صنایع هفت الماس شامل مواد اولیه ورودی (هات رول) و محصولات (ورق گالوانیزه) استفاده شده است. مدل ارائهشده در محیط نرمافزار گمز کدنویسی شده و نتایج آن مورد تجزیهوتحلیل قرار گرفته است.